Tuesday, September 29, 2009

JANGAN "BUANG" ISA, PINDA TAK MENGAPA

"Jangan buang atau mansuhkan ISA, pinda tak apa,"Ayat yang cukup cantik, penuh makna dan paling mencuit hati hadirin termasuk YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin apabila calon Barisan Nasional Bagan Pinang, Tan Sri Isa Abdul Samad(TSIS) mengungkapkan bait-bait ini.
TSIS dan keberuntungannya akan dapat kita lihat di Bagan Pinang berdasarkan kehendak akar umbi sesuai dengan Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan.
Inilah kali pertama TSIS bertanding di kampung halaman sendiri atas permintaan rakyat setempat yang telah menilai jasa dan bakti beliau selama lebih 30 tahun bergelumang dengan khidmat kepada masyarakat.
Pemegang Ijazah sarjana Muda Sastera (Pengajian Melayu) Universiti Malaya dan sebagai bekas Menteri Besar Negeri Sembilan selama 22 tahun bermula 1982 hingga 2004, TSIS mempunyai kelebihan cukup terserlah walaupun ada isu-isu yang melingkari perjalanan politik beliau. Itu memang sudah menjadi kebiasaan, mana ada bumi tak ditimpa hujan.
TSIS adalah pemimpin yang sabar mengharungi cabaran malah liku-liku dan sepak terajang politik menjadikan dia terus kuat dan berada di mana kedudukannya sekarang. Tiada sebab untuk rakyat menolak TSIS walaupun bermacam-macam persepsi dibangkitkan.
TSIS khabarnya sangat disenangi oleh semua lapisan masyarakat dan ini merupakan "markah" yang paling tinggi untuk TSIS berbanding dengan calon PAS, Zulkeply Mohamad Omar yang sebelum ini tewas dalam tiga pilihanraya yang disertainya.
Saya yakin, dengan sokongan akar umbi, rekod kalah calon PAS akan terus kekal dan TSIS akan kembali sebagai tokoh pemimpin yang memperjuangkan rakyat tanpa mengira agama dan bangsa. TSIS memang tidaik pernah berputus asa dan sentiasa sabar dan kekal sebagai pejuang.

ISA SAMAD PERNAH MELALUI TEMPOH KEHIDUPAN YANG SUKAR DALAM POLITIK TETAPI TIDAK PERNAH BERHENTI BERKHIDMAT KEPADA RAKYAT,PARTI,KERAJAAN DAN NEGARA.

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More