Thursday, September 17, 2009

RUMAH TERBUKA PM DAN MENTERI KABINET

Tidak seperti tahun-tahun terdahulu, Rumah terbuka Kebangsaan seperti yang dijadualkan di Johor pada 4 Oktober tidak menjadi kenyataan. Bagaimanapun ia akan diadakan di Seri Perdana Putrajaya pada Hari Raya Pertama bermula jam 10.45 hingga 3.00 petang.

Ini peluang terbaik kepada rakyat jelata dan khalayak ramai untuk beramah mesra dengan YAB Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak dan Jemaah Menteri yang lain.

Kemeriahannya tetap dijangka hebat dengan persembahan seni dan juga pengisian yang akan membangkitkan suasana hari raya antara pemimpin dan rakyat.Juga akan diadakan demonstrasi masakan tradisional seperti dodol, lemang dan rendang dengan disaksikan oleh tetamu termasuklah pelancong asing.

Menteri Penerangan komunikasi dan Kebudayaan, Dato'Seri Utama Dr Rais Yatim dalam sidang akhbarnya memberitahu semua rakyat termasuk pemimpin pembangkang tanpa mengira parti dijemput hadir. Katanya sempena hari baik,bulan baik ini marilah kita bermaaf maafan.

Mengenai rumah terbuka ini, tetamu yang hadir juga dikhabarkan akan menerima sumbangan dari YAB Perdana Menteri selain akan dihiburkan dengan penyanyi terkenal seperti Jamal Abdillah, Syed Sobri, Azie, Jaclyn Victor, Kumpulan Saujana, Nasir Wahab, Ebby Yus, Abon, Sathiya dan beberapa artis tersohor yang lain.

Ianya satu langkah lestari dari segi penjimatan kos.

Semoga ia akan mengeratkan lagi hubungan sesama kita.

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More