Wednesday, March 9, 2011

DIALOG ORANG LUPA


Bila dipuji buat kerja bagus,jalan mengepak,bumi rasa tidak dipijak.Dongak ke atas terasa dunia anda yang punya.
Bila kena marah,muka masam mencuka dan mulut mula berleter keseorangan.

"Sikit salah,banyak pula yang dia marah.Mana tahan macam ni.Ada ka patut dia belasah dan tegur aku macam tu,"nada sudah berbeza.Rasa benci mula meluap.Baru sebulan dilantik.

Saya masih ingat,"aku rasa dia ni s...." ingat tak lagi perkataan yang dikeluarkan.Bezanya dalam bahasa Inggeris.
Bila kita diketepikan,dia dah pandai "menyelit" ungkapannya kepada kita pun berbeza.
"I datang ramai yang sambut lebih ramai ketika K.. datang.Nak buat macam mana bukan I suruh dia orang jemput.Buktinya I rapat dengan staff," Wah dia dah mula bangga diri kononnya semakin popular dan disukai.

"Susah bila I terpaksa terima orang bermasalah dan "reject".Semua yang direject hantar ke sini,pening kepala aku," Kempen berbudi bahasa tetapi cakap bahasa tidak beradab langsung.
Kalaulah dia tengok muka di cermin tentu dia akan kata,"aku patut sedar sebenarnya aku pernah direject oleh rakyat,kenapa aku kat sini."
Maka saya akan jawab,"memang kau pun direject tetapi terpaksa cari makan,"

SKRIP INI SAYA ANGAN-ANGANKAN KALAU DAPAT DITERIMA SEBAGAI SKRIP DRAMA RADIO.

1 comments:

Manusia memang pelupa, tetapi awas dengan hamba Allah yang buat-buat terlupa kerna dalam hatinya ada lubang hitam yang terlalu ngeri untuk diterokai.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More