Thursday, March 8, 2012

JAMIL KHIR TANDING SETIAWANGSA?

Bila pilihanraya semakin hampir macam-macam cerita yang kita dengar. Salah satu berita hangat yang sampai ke telinga saya, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri,Datuk Seri Jamil Khir Baharom akan bertanding di Parlimen Setiawangsa menggantikan Dato Sri Zulhasnan Rafique.
Ada yang merungut dan ada yang bersetuju memandangkan Datuk Seri Jamil Khir ramai kawan di Wardibern,PULAPOL dan juga MINDEF. Elok benarlah bawa beliau ke situ yang antara lain pengundinya adalah golongan tentera.
Kepada Dato Sri Zulhasnan Rafuique, dua penggal menjadi wakil rakyat sudah cukup kut.Dah jadi Menteri Wilayah Persekutuan adalah kejayaan luar biasa Dato Sri Zulhasnan.Kalau ini menjadi kenyataan maka tak kesampaian juga Naib Ketua Bahagian,Datuk Fauzi Zahari,
Dato Abdul Halim selaku Timbalan Ketua bahagian untuk berada di kerusi Parlimen Setiawangsa.
Datuk Seri Jamil Khir mungkin tak berapa sesuai di Jerai kerana faktor kalangan pengundi bukan Melayu yang dikatakan tidak selesa dengan beliau.
Ketua bahagia Jerai, Dato Suhaimi dikatakan calon sesuai yang berpengaruh di Parlimen itu.Apapun kita harapkan semuanya berjalan baik, parti yang menjadi keutamaan dan bukannya siapa yang menjadi calon.Harapan saya agar pengundi Parlimen Setiawangsa menerima Datuk Seri Jamil dengan dada yang lapang.Inilah politik.Buktikan kita setia kepada sesiapa saja pemimpin yang dipilih oleh pemimpin atasan.Jangan ada yang merajuk.

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More