Tuesday, December 16, 2014


ADAT BERSILAT BERANI BERDARAH
ADAT BERJUANG BERANI DITARAH.

Saat dan masa ini akan kugunakan masa terluang menegur,mengkritik dan mendedahkan apa yang aku rasa perlu aku cakapkan kerana Blog ini aku yang punya.
Berkata benarlah walaupun pahit.

Ada yang tak menyangka, aku lebih lebih lagi tidak pernah menduga. Ianya semua kerana  kelemahan mungkin juga kerana kesilapan.
tunggu catatan.....


Thursday, January 10, 2013

Salam.Selepas sekian lama tidak berbicara di blog ini saya akan mula menulis kembali kerana keadaan masa agak mengizinkan.Insyallah catatan pertama selepas sekian lama akan menyusul dalam sedikit waktu lagi.Terima kasih kepada semua.

Thursday, March 8, 2012

JAMIL KHIR TANDING SETIAWANGSA?

Bila pilihanraya semakin hampir macam-macam cerita yang kita dengar. Salah satu berita hangat yang sampai ke telinga saya, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri,Datuk Seri Jamil Khir Baharom akan bertanding di Parlimen Setiawangsa menggantikan Dato Sri Zulhasnan Rafique.
Ada yang merungut dan ada yang bersetuju memandangkan Datuk Seri Jamil Khir ramai kawan di Wardibern,PULAPOL dan juga MINDEF. Elok benarlah bawa beliau ke situ yang antara lain pengundinya adalah golongan tentera.
Kepada Dato Sri Zulhasnan Rafuique, dua penggal menjadi wakil rakyat sudah cukup kut.Dah jadi Menteri Wilayah Persekutuan adalah kejayaan luar biasa Dato Sri Zulhasnan.Kalau ini menjadi kenyataan maka tak kesampaian juga Naib Ketua Bahagian,Datuk Fauzi Zahari,
Dato Abdul Halim selaku Timbalan Ketua bahagian untuk berada di kerusi Parlimen Setiawangsa.
Datuk Seri Jamil Khir mungkin tak berapa sesuai di Jerai kerana faktor kalangan pengundi bukan Melayu yang dikatakan tidak selesa dengan beliau.
Ketua bahagia Jerai, Dato Suhaimi dikatakan calon sesuai yang berpengaruh di Parlimen itu.Apapun kita harapkan semuanya berjalan baik, parti yang menjadi keutamaan dan bukannya siapa yang menjadi calon.Harapan saya agar pengundi Parlimen Setiawangsa menerima Datuk Seri Jamil dengan dada yang lapang.Inilah politik.Buktikan kita setia kepada sesiapa saja pemimpin yang dipilih oleh pemimpin atasan.Jangan ada yang merajuk.

Friday, August 26, 2011

Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin


Kita bersahabat,kita berkawan dan kita saring kenal mengenali tetapi kadangkala kita terguris dek kerana alpa akan ada insan yang terasa hati dengan perlakuan dan sikap kita. Saya mohon maaf andai kata terlajak bicara tersalah tutur kata.Maaf dipinta kepada semua yang mengenali saya samada menerusi rancangan Helo Malaysia di Bernama TV saluran 502 atau yang telah mengenali saya sekian lama sewaktu mengacarakan rancangan di TV3,RTM mahupun Bernama TV.Selamat Hari Raya,Maaf Zahir batin.

Wednesday, March 9, 2011

DIALOG ORANG LUPA


Bila dipuji buat kerja bagus,jalan mengepak,bumi rasa tidak dipijak.Dongak ke atas terasa dunia anda yang punya.
Bila kena marah,muka masam mencuka dan mulut mula berleter keseorangan.

"Sikit salah,banyak pula yang dia marah.Mana tahan macam ni.Ada ka patut dia belasah dan tegur aku macam tu,"nada sudah berbeza.Rasa benci mula meluap.Baru sebulan dilantik.

Saya masih ingat,"aku rasa dia ni s...." ingat tak lagi perkataan yang dikeluarkan.Bezanya dalam bahasa Inggeris.
Bila kita diketepikan,dia dah pandai "menyelit" ungkapannya kepada kita pun berbeza.
"I datang ramai yang sambut lebih ramai ketika K.. datang.Nak buat macam mana bukan I suruh dia orang jemput.Buktinya I rapat dengan staff," Wah dia dah mula bangga diri kononnya semakin popular dan disukai.

"Susah bila I terpaksa terima orang bermasalah dan "reject".Semua yang direject hantar ke sini,pening kepala aku," Kempen berbudi bahasa tetapi cakap bahasa tidak beradab langsung.
Kalaulah dia tengok muka di cermin tentu dia akan kata,"aku patut sedar sebenarnya aku pernah direject oleh rakyat,kenapa aku kat sini."
Maka saya akan jawab,"memang kau pun direject tetapi terpaksa cari makan,"

SKRIP INI SAYA ANGAN-ANGANKAN KALAU DAPAT DITERIMA SEBAGAI SKRIP DRAMA RADIO.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More