Sunday, July 26, 2009

Perjudian Internet Semakin Parah


Hari ini tajuk muka depan Utusan Malaysia, Perangi Kongsi Gelap. Pihak berkuasa digesa lancarkan operasi besar-besaran.Ini bukan perkara baru, gesaan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa),Datuk Haji Ibrahim Ali sepatutnya telah lama diberi perhatian.

Sikap panas-panas tahi ayam ini menyebabkan golongan ini bermaharajalela. Dulu kedai gunting rambut, kini sudah jadi kedai internet yang menawarkan perjudian di internet. Apa sudah jadi dengan pihak berkuasa tempatan. Seperti sudah tidak ada kuku.

Saya mengambil contoh di Parlimen Setiawangsa dan Wangsa Maju saja, dah banyak kedai tempat berjudi, tak payah ke Genting Highland. Apa sudah jadi?Siapa dalang yang berada di belakang kegiatan haram ini. Ramai yang jadi mangsa. Dulu ada yang berkereta, jual kereta beli motosikal tapi hari ini jual motosikal dan terpaksa jalan kaki. Malang sungguh nasib bangsa ku.

Ada yang gadai telefon bimbit kerana duit dah "diberi" kepada tuan punya tempat perjudian. Itu belum ditinjau masalah cerai berai yang menimpa "tahi" judi ini kerana wang gaji tak satu sen pun sampai ke tangan isteri. Mana isteri tak mengamuk.
Ada yang terpaksa pinjam ah long. semuanya memaparkan sikap yang amat menakutkan dan akibat daripada ini macam-macam masalah sosial lain yang menimpa termasuklah ragut, rompak dan lain-lain masalah sosial.

Mereka yang memandu teksi (bukan semua) terpaksa menipu isteri. Duit kutipan seharian habis dan terpaksa kelentong isteri, kena rompak atau teksi rosak. Saya angkat topi pada Datuk Haji Ibrahim Ali kerana berani bersuara demi kepentingan rakyat.

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More