Sunday, August 8, 2010

NOVEL TERBARU FARA DARLISH


Sejak 1986 aku mula menulis novel itupun bukan kerana aku pandai tetapi kerana terdesak. Aku tak pernah sangka dari seronok-seronok sudah menjadi hobi yang paling aku gemari, menulis novel.
Novel pertama Hatinya Milik Siapa terbitan Penerbitan Pena syarikat kepunyaan arwah Pak Harun. Novel kedua aku Dukanya Bersalut Noda (Penerbitan Pena)diikuti Memburu MImpi dan Seroja Kembang Petang terbitan Creative Enterprise.
Novel Cengkam dan buku Silat Lincah Omar Din Pejuang Silat Melayu dilancarkan oleh bekas Timbalan Perdana Menteri Allahyarham Tun Ghafar Baba di Hotel Istana pada 1993.
Selepas itu aku berehat agak lama dan kembali menulis secara aktif. Kini sudah menambah karya aku yang tak seberapa.
Novel Seikhlas Kasih terbitan NHF Media dengan menggunakan nama pena Fara Waheeda Dahlan. Walaupun bayaran yang aku dapat tak setimpal tetapi aku pasrah.
Aku terus memberi ruang kepada NHF Media untuk terbitkan novel aku seterusnya, Ketika Tulip Berbunga.Namun seperti yang pertama bayarannya hampeh.
Aku berdayung terus dan aku dengan usaha payah isteri tersayang, Fara Waheeda Dato Abu Kassim berjaya menerbit dan menghasilkan novel Dosa Cinta, Selagi Ada Cinta dan novel terbaru Bertiup Angin Beralihlah Kasih. Kesemua Novel ini aku gunakan nama Pena aku Fara Darlish.
Diam tak diam sudah sebelas buah buku aku hasilkan dan aku akan terus menulis.
Dalam pembikinan ada empat lagi yang sedang aku usahakan.
Sesekali bila aku teringat kata-kata beberapa sahabat penulis,"lan, kita boleh menulis dan menerbitkan buku tapi untuk kaya jauh sekali, pengedar dan penerbit yang buat duit," aku tersentak tapi sukar untuk aku berhenti daripada kesukaan menulis ini.
Aku akan hasilkan buku perjalanan hidup yang akan menceritakan segala kepahitan dan kedukaan yang aku lalui sejak bergelar wartawan hinggalah ke jawatan hari ini,insyallah.

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More