Wednesday, June 16, 2010

BOLASEPAK,SNUKER AKHIRNYA GOLF

Memang orang sukan. Pengulas sukan dan minat semua jenis sukan. Sukan yang paling dibenci adalah snuker dan golf. Takdir Allah, akhirnya sukan inilah yang aku minati akhir-akhir ini. Bermula dua hari lepas selepas aku boleh bermain snuker, GOLF pula menjadi permainan yang mula diminati. Benar kata Mat Metro, apabila dah boleh pukul, tidur malam pun teringatkan golf. Pemain golf hebat di kalangan media, Imran Mohd Noor juga pernah mengutarakan demikian. Katanya dalam loghat Kelantan,"kalu doh syok main golf, habih lupo,tido tak berapa nak generho(lelap)".Kini aku faham semua itu benar belaka.
Aku mendapat galakan daripada isteri aku.Terima kasih ayang.Dia suka tengok aku main golf.Lebih disiplin, kemas. Ada yang main snuker, hisap rokok, buang bersepah akhirnya nak seronok main, terkena penyakit.Betul juga. tak ada disiplin.
Semalam dapat tengok Khalid Ali pukul di Setapak. Memang bekas pemain bolasepak negara ni hebat. Dia dah jadi pemain pro tapi tetap merendahkan diri. Hebat.
Terima kasih kepada brother Azizul Rahman yang mendorong saya dan kerap kali mengajak saya bermain golf.
Kepada isteri tersayang, aku akan cuba jadi pemain golf terbaik dan yang paling penting manusia yang baik di atas segala kepercayaan.

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More